אין ספק כי השיווק השתנה מאוד בשנים האחרונות.
עקרונות השיווק כיום, שונים בתכלית מעקרונות שיווק שהיו רלוונטים לפני עשור.
שינויים בטכנולוגיה והן בהתנהגות הצרכנים הביאו לשינוי דרמטי בשיטות השיווק של היום.
ריבוי עצום של ערוצים ונקודת מגע עם הלקוח, פתחו אפשרויות חדשות לשיווק וליצירת שיח אינטראקטיבי בין הלקוח והמותג.
קיימים מספר תחומים בהם באים לידי ביטוי השינויים העקריים בתחום שיווק המותג.
אסטרטגיה – הרעיון של אסטרטגיה משתנה.
כיום, אסטרטגיה נעשית בזמן אמת. רעיונות נבדקים במהירות, ולקוחות מוזמנים להשתתף בתהליך ולהשפיע על הכיוון של חברה.
לקוחות – קשורים לשינויים בתכנון אסטרטגי . יש צורך בהאזנה מתמדת לקולם של הלקוחות, כאילו היו עובדי החברה או הארגון בעצמם.
האזנה זו, בערוצים השונים יכולה לספק תובנות רבות לגבי תפיסת המותג והחוויה עמו.
ארגון – השיווק בארגון או חברה, הופך שיתופי יותר ויותר; כמעט בלתי אפשרי שיהיה לאדם אחד בלבד את הכישורים הנדרשים לשיווק מודרני.
שיווק נכון בארגון כיום, הנו חוצה מחלקות ומומלץ לאפשר לעובדים גישה לנתונים ודוחות רלוונטיים.
טכנולוגיה – הטכנולוגיה כיום מאפשרת למשווקים להגיע ישירות אל הצרכנים ולקבל משוב בזמן אמת לגבי השימוש היומיומי במוצר או המותג.
אז, מה יכולים עסקים קטנים ללמוד מכך?
יש להסתגל לשינויים המהירים בסביבת השיווק החדשה ולאמץ אסטרטגיה של חיבור אישי עם הלקוח, למידה של צרכיו, העדפותיו וכו'.
מכיוון שחברות קטנות יותר הן בדרך כלל הרבה יותר קרובות ללקוחות שלהם מאשר חברות גדולות יותר, יש להם הזדמנות לאסוף,
להשתמש ולנתח נתונים, כדי ללמוד יותר על הלקוחות שלהם ולהתחבר איתם.
החדשנות הטכנולוגית משנה מיום ליום את כללי המשחק ומביאה להזדמנויות רבות בתחום השיווק, חברות ועסקים אשר ישכילו לרתום
את הטכנולוגיה לטובת אסטרטגיית השיווק שלהם – ירוויחו בגדול!